Plan de alimentatie gravide


Cercetarile au demonstrat ca indulcitorii artificiali si inlocuitorii grasimilor pot determina organismul sa solicite cantitati mai mari de mancare decat daca ati consuma zahar si grasimi normale.

Ce mănâncă o gravidă? Planul alimentar în sarcină

Alte studii au aratat ca oamenii care mananca produse alimentare inclusiv dulciuri cu un continut scazut de grasimi vor consuma mai multe dulciuri decat cei care prefera produsele cu un nivel normal de grasimi. Daca va este pofta de zahar, consumati o tableta sau doua de ciocolata organica, iar daca aveti nevoie de putina grasime, puneti putin unt in mancarea de mazare.

De-a lungul dieta disociata 333 tpu, este indicat sa mancati alimente cat mai diverse si sanatoase. Dieta zilnica a gravidei: - Carbohidrati complecsi : paine din faina integrala, orez brun, paste integrale, cereale integrale fara adaos de zahar, cartofi - Preparati paiinea in casa!

Încărcat de

Evitati E-urile si afanatorii din paiine - Proteine de calitate superioara : carne slaba peste, piept de pui de preferat pui de tara! Ultimele recomandari ar fi ca femeile ce planuiesc sa aibe o sarcina sa consume inainte de a concepe minim 0,4mg acid folic pe zi.

Din momentul conceperii si pana in a a saptamana de sarcina gravidele ar trebui sa ia la recomandarea medicului specialist 4 mg supliment de acid folic.

plan de alimentatie gravide reguli pentru slabit

In cazul femeilor care au deja un copil cu un defect al tubului neural ar trebui sa ia 4mg de acid folic zilnic pana la jumatatea celui de-al doilea trimestru de sarcina. Alimentele bogate in acid folic sunt reprezentate de: legumele cu frunze verzi spanac, salata, varza, creson, laptuca, etc.

Cel mai bun plan alimentar pentru femeile insarcinate

Deoarece gravidele plan de alimentatie gravide predispuse la aparitia problemelor legate de constipatie si hemoroizi, este foarte important ca acestea sa consume alimente cu contin bogat in fibre. Fibrele se regasesc in alimente precum : fructe, legume, paine din faina integrala, orez brun, paste din faina integrala, etc. Este recomandat sa aveti un meniu zilnic bazat pe foarte multe lichide pentru ca un consum mare de fibre neinsotit de lichide poate determina constipatie.

plan de alimentatie gravide dieta daneza pareri

Femeile insarcinate sunt sfatuite sa isi determine periodic nivelul sanguin al fierului iar daca acesta este scazut se recomanda suplimente de fier medicamentoase. Sursele de fier din alimentatie se impart in doua marii categorii : din carneoua sau din plante legume verzi spanac, salata, stevie, broccoli; cereale integrale, fasole, afine, prune etc. Puteti spori capacitatea organismului de absorbtie a fierului prin introducerea suplimentara a alimentelor bogate in vitamina C. Nu se recomanda ceai negru.

Necesarul de calciu este dublu in perioada sarcinii.

O femeie insarcinata trebuie sa faca efort fizic moderat zilnic, intre de minute pe saptamana, constand in mers pe jos, inot, gimnastica gravidei, pilates. Gravida trebuie sa evite efortul fizic intens fara acordul medicului deoarece exista riscul accidentelor din cauza laxitatii ligamentare din sarcina sau a traumatismelor. Sfaturile specialistului Mananca 5 mese mici si dese, zilnic: mic dejun, gustare la mijlocul diminetii, pranz, gustare la mijlocul dupa-amiezii, cina Alege fructe si iaurt la gustari Mananca lent - pentru usurarea digestiei - si evita ingestia de aer, care poate cauza balonare. In caz de greturi, mai ales a celor de dimineata, consuma alimente uscate pesmeti, paine prajita, grisine In cazul unei proaste digestii sau aciditatii gastrice, urmeaza o dieta usoara cateva zile evita mancarurile grase, prajite sau picante, limiteaza condimentele, ciocolata, cafeaua, cantitatile de ceai in exces Alege zaharurile complexe, daca se poate integrale paine, paste, orez, cereale, legume si nu pe cele simple continute in prajituri, gustari, bauturi etc.

In special in ultimele saptamani de sarcina este nevoie de mai mult calciu deoarece acesta se fixeaza in oasele copilului.

Cu toate acestea nu se recomanda suplimente de calciu,inainte de luna a 7-a, intrucat organismul se adapteaza sa preia mai mult calciu din alimente. Se recomanda un meniu pentru format din alimente bogate in calciu. Alimentele foarte bogate in calciu sunt reprezentate de : laptele si derivatele sale precum branza, cascavalul, iaurtul, chefirul, etc.

Alte surse de calciu recomadate in dieta gravidelor sunt reprezentate de: cereale integrale, paine, legume verzi, peste cu oase moi precum sardine sau somon, caise confiate, seminte de susan, tofu, etc. O cantitate mai mare de vitamina A este necesara pe perioada sarcinii deoarce vitamina A are un rol important in dezvoltarea fatului. Necesarul de vitamina A este mai mare in trimestrul al treilea, intrucat in aceasta perioada cresterea fetala este mai accelerata.

plan de alimentatie gravide dieta de slabit 4 kg in 7 zile

Cu toate acestea un exces de vitamina A poate fi daunator asupra fatului avand un efect teratogen, de aceea femeile gravide sunt sfatuite sa evite consumul de ficat, pateu sau sosuri cu ficat deoarece acestea contin plan de alimentatie gravide cantitate mare de vitamina A. O anumita forma a vitaminei A denumita caroten si derivate din fructele si legumele verzi, portocalii si galbene este foarte sanatoasa si cu efecte pozitive asupra dezvoltarii sarcinii.

Recomandari pentru dieta in perioada de sarcina : includeti in meniul zilnic cat mai multe fructe si legume precum mango, morcovi, caise sau rosii. Vitamina C acid ascorbic este un foarte bun antioxidant, intareste sistemul imunitar, ajuta la prevenirea sau contracararea alergiilor si are un rol important in absorbtia fierului.

Alexandra Irimiea Dieta unei gravide trebuie să conțină alimente care susțin atât sănătatea fătului, cât și a mamei. Iată care sunt recomandările noastre, în funcție de fiecare trimestru de sarcină. Suntem de acord cu recomandarea din popor conform căreia o femeie gravidă trebuie să mănânce cât pentru doi, dar doar dacă înlocuim cantitatea cu calitatea! Iată mai jos informații utile despre ce trebuie să mânânci în funcție de fiecare trimestru de sarcină.

Vitamina C se regaseste in urmatoarele alimente : fructe rosii coacaze, agrise, capsune, zmeuracitrice portocale, grepfrut, lamaikiwi, in legumele exotice, in legumele verzi, ardei gras si altele.

Vitamina D este esentiala pentru formarea si mentinerea starii de sanatate a oaselor. Aceasta vitamina mai este denumita si vitamina soarelui pentru ca se produce atunci cand pielea este expusa la soare. Femeile care au pielea foarte inchisa sau nu se expun la soare prezinta riscul ca atunci cand sunt insarcinate sau alapteaza sa aiba deficient de vitamina D. In aceste situatii este recomandata suplimentarea conform sfatului doctorului specialist.

Să ştii ce mănânci este important

Alimente ce contin vitamina D: peste gras sardine, tongalbenus de ou, lactate lapte integral, unt, diete oana radu. Pestele poate contine mai mult mercur, atunci cand este mai mare si mai matur.

Este recomandat sa evitati specii de peste precum : macrou, peste spada sau rechin. Anumite studii arata ca excesul de cofeina,in primul trimestrupoate determina pierderea sarcinii sau in ultimul trimestru, nasterea prematura. Suplimentati obligatoriu acidul folic, pentru a evita defectele de dezvoltare ale sistemului nervos central al copilului Mentineti o dieta cat mai echilibrata: vitamine, saruri minerale, proteine de buna calitate, lipideglucide Evitati excesul de vitamina A Excludeti din dieta: ficat, oua crude sau gatite partial, branza fermentata sau cu mucegai Este interzis consumul de alcool si trebuie limitat consumul de cafea si ceai negru Pentru a evita un exces ponderal in perioada de sarcina, trebuie respectate principiile de baza de a elimina din alimentatie mancarurile grase, sosurile, prajelile, mancarurile de tip fast-food, reduceti cantitatea de zaharuri si alimente pe baza de faina alba Mentineti o dieta bazata pe foarte multe legume, fructe, seminte si lactate pasteurizate.

Acidul folic - este un micronutrient ce face parte din categoria vitaminelor hidrosolubile.

Este cunoscut sub denumirea de vitamina B9, nu are valoare calorica si este furnizat doar prin alimentatie. Acidul folic joaca un rol esential in perioada de sarcina, fiind factor de baza in dezvoltarea tubului neural al copilului dezvoltarea sistemului nervos.

Previne anemia de sarcina la mama, activeaza o serie de procese biochimice din organismul mamei si al fatului, fiind indispensabil bunei dezvoltari a sarcinii per ansamblu.

Principalele surse de acid folic plan de alimentatie gravide regasesc in alimentele de origine vegetala: spanac, broccoli, ciuperci, fasole uscata, guliile, citrice, grau incoltit.

plan de alimentatie gravide dieta low carb menu semanal

De asemenea, acidul folic poate fi preluat si din produse pe baza de peste sau cereale integrale. Scurt istoric: descoperirea acidului folic a fost realizata abia incand a fost extras din frunzele de spanac, remarcandu-se rolul esential in tratarea anemiei la animale, ulterior a fost observat rolul pe care absenta sa il joaca, in aparitia defectelor de tub neural. Carenta in acid folic are efecte nocive asupra organismului, afectand sanatatea la orice varsta. Manifestarile deficitului de acid folic: glosita, diaree, anemie megaloblastica apare frecvent asociat afectiunilor legate de tubul digestivalterarea imunitatii mediata celular infectiiin stadii prelungite de carenta se pot instala inclusiv procesele de dementa.

Dieta unei gravide în primul trimestru de sarcină

Mama poate dezvolta anemie megaloblastica. Efectele asupra fatului pot fi extrem de nocive: - defecte de inchidere ale tubului neural spina bifida-inchiderea incompleta a structurilor maduvei spinarii si coloanei vertebraleanencefalie-absenta lobilor creierului sau a creierului in totalitate.

Aceste defecte pot apare in prima luna de sarcina, fara ca de cele mai multe ori, femeia in cauza sa aiba cunostiinta despre faptul ca este insarcinata. Excesul de acid folic apare la depasirea dozelor terapeutice indicate, iar manifestarile tin de domeniul neurologiei.

Necesarul zilnic de acid folic plan de alimentatie gravide de micrograme la sugari.

Ati auzit cu siguranta de dieta mediteraneana, una dintre cele mai sanatoase tipuri de alimentatie. Aflati in continuare faptul ca si femeile insarcinate se bucura de beneficii importante daca opteaza pentru ea, specialistii desemnand-o cel mai bun plan alimentar. Studiu despre dieta mediteraneana in sarcina In timpul sarcinii este esentiala mentinerea unei alimentatii sanatoase si echilibrate ; poti respecta acest tip de alimentatie consumand o varietate de alimente, respectiv cantitatea potrivita de proteine, carbohidrati, grasimi, dar si legume si fructe.

Aceste etape sunt importante, pentru pregatirea in vederea conceptiei si al sarcinii, precum si acoperirii primei luni de sarcina. De cele mai multe ori, femeia nu are cunostiinta ca este insarcinata, neavand semne clinice foarte clare, astfel incat aceasta perioada este pierduta si se deschide posibiliatea aparitiei defectelor de tub neural.

  • Dieta pentru a slabi la picioare
  • Planul Alimentar in Sarcina
  • Tinctura de ienupar pentru slabit
  • Slabire maini
  • Reteta de slabire cu sfecla rosie
  • Află care este cea mai bună dietă pentru femeile însărcinate - Bonduelle
  • Este mult mai importantă calitatea alimentaţiei, nu cantitatea de alimente pe care o mănânci.

Documente similare cu Planul Alimentar in Sarcina.